.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهبودیافتگان کرونا در مازندران 345 واحد پلاسما اهدا کردند
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: پویش نذر خون در ماه‌های محرم و صفر امسال در مازندران راه‌اندازی شده است که اهداکنندگان می‌توانند از ابتدای محرم تا پایان صفر در پایگاه‌های انتقال خون استان حضور یابند.

به گزارش شمال نیوز، با شیوع کرونا و همزمانی با ایام محرم، پویشی به نام نذر خون و پلاسما همزمان با سراسر کشور در مازندران به راه افتاده است که در این زمینه ذوالفقار تقوی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پویش نذر خون  در ماه‌های محرم و صفر  امسال در مازندران راه‌اندازی شده است که اهداکنندگان می‌توانند از ابتدای محرم تا پایان صفر در پایگاه‌های انتقال خون استان حضور یابند.

 

وی افزود: طی این مدت پایگاه‌های انتقال خون استان مازندران آماده دریافت خون اهدایی داوطلبان و اهداکنندگان بوده که تاکید ما به اهداکنندگان مشارکت بیشتر در این زمینه است.

 

مدیرکل انتقال خون مازندران در ارتباط با فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان طی این ایام، اضافه کرد: مرکز انتقال خون ساری از ابتدای محرم تا شب عاشورا  در سه شیفت کاری از ساعت 7:30 صبح تا 22 شب فعال است.

 

این مسؤول بیان کرد: پایگاه‌های انتقال خون در  شهرهای آمل و بابل در روز های تاسوعا و عاشورا ، تنکابن، چالوس، نور ، رامسر، جویبار و  بهشهر فقط تاسوعا  و پایگاه قائم‌شهر  در روز عاشورا  از صبح تا ظهر  آماده پذیرش عزاداران حسینی برای اهدای خون است.

 

تقوی تصریح کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین بحث قرنطینه خانگی با کاهش حضور اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون مازندران مواجه شدیم که باتوجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فراورده‌های خونی، لازم است مردم استان در بحث نذر خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

 وی با اعلام اینکه وجود 4 هزارو 500 بیمار خاص ازجمله تالاسمی، هموفیلی،سرطانی و دیالیزی در مازندران مازندران را به استان پرمصرف خون و فرآورده‌های خونی در کشور تبدیل کرد، گفت: برای جلوگیری از تجمع و اتلاف وقت اهداکنندگان می‌توانند در سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی به آدرس  www.nobatdehi.ibto.ir  مراجعه  و ثبت نام کنند.

 

مدیرکل انتقال خون مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: بهبودیافتگان کووید 19 به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان در طرح جمع‌آوری و ذخیره پلاسما با هدف تامین نیازهای درمانی پیش‌بینی شده مراکز درمانی شرکت کنند و پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران اهدا کنند.

 

تقوی اضافه کرد: در این طرح اهداکنندگان با سن 18-60 سال که شرایط عمومی اهدای خون را دارند می‌توانند به مرکز انتقال خون شهرستان بابل مراجعه کنند و پس از انجام برخی آزمایش‌ها و دارا بودن شرایط در عمل خداپسندانه اهدای پلاسما شرکت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در مازندران آغاز شد، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون 345 مورد پلاسما درمانی در استان داشتیم که جای تقدیر دارد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.